Bij het formuleren van een effectieve digitale marketingstrategie staat de beleving van de klanten centraal. Het eindresultaat van uw strategisch online marketingplan moet een database zijn met loyale en winstgevende klanten die met plezier terugkijken op hun reis, vakantie of dagje uit. Digitale marketing draait om veel meer dan zoveel mogelijk online boekingen realiseren.
Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop u klanten wilt inzetten bij productontwikkeling en productverbeteringen door productbeoordelingen te publiceren en door antwoorden op vragen van andere gebruikers te geven (social care). Of hoe u bezoekers actief wilt volgen en informatie over hun gedrag wilt verzamelen via digital analytics, social media en online marktonderzoek. Ook de mate waarin u customer relationship management wilt digitaliseren - en daarmee automatisch wilt laten verlopen - is een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie. U kunt daarvoor een diversiteit aan online kanalen gebruiken, zoals social media, nieuwsbrieven, persoonlijke pagina’s en e- mail. Zo kunt u klantentrouw stimuleren en maatwerkservice verlenen, individuele aanbiedingen doen en meer inkomsten genereren. Digitale marketing speelt bovendien een belangrijke rol in het opbouwen van uw merk. ‘Online branding’ is een van de belangrijke doelen van bijvoorbeeld contentmarketing en de inzet van social media. Natuurlijk speelt online marketingcommunicatie en online verkoop een centrale rol in uw digitale marketingstrategie. Ook de digitale afhandeling van boekingen, betalingen en customer care zijn belangrijke aandachtspunten. Maar door te kijken hoe u digitalisering kunt toepassen in de hele klantcyclus, heeft u de grootste kans op succes. TourWise kan u helpen een digitale marketingstrategie uit te stippelen die leidt tot meer omzet en minder kosten. Neem contact op met Marjolein Visser voor meer informatie. |
Aandachtsgebieden
Programma: Digital Fitness Roadmap |